Gissa position

Bra jobbat, Rasmus! Foto är mycket riktigt taget alldeles nedanför Tjäktjastugan i slutet av juni, därav all snö och allt vatten. Upplösningen är lite dålig, men man kan i ungefär mitt i bilden ana hängbron som leder till stugan.

Lägg in ny bild!

Den som gissat rätt lägger in ny bild.
Om tråden hålls vid liv utvecklas vårt synsätt, våra erfarenheter och vår nyfikenhet.

Försök att håll den här tråden vid liv. Det är en fantastisk bilderbok över vad folk ser.

Självklart måste vi hålla tråden vid liv!

En vinterbild någonstans i Sverige:

/Hans

Bilagor

• utsid01ab.jpg
    utsid01ab.jpg
    23.5 KB · Visningar: 498
Vi måste väl börja någonstans....

Vi ser lite fjällskog, så bergen bakanför är nog inte överdrivet höga. Gissar att vi är i Lunndörrsfjällen.

/Peter

Norrut och ledkryss, två bra ledtrådar. Den sistnämnda begränsar ju sökandet en hel del.

Jag chansar på att du är på Kungsleden på väg upp ur Abiskodalen. I så fall är det Girons branta sida vi ser.

Hälsn Pelle

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Dålig fart här, tycker jag. Var är alla fjällvänner?

Det är längesen jag åkte skidor i fjällen så jag är inte rätt person att gissa. Men med detta kartblad är vi väl i Hemavan eller i Ammarnäs? Jag gissar att du är en bit norr om Ammarnäs och att det är branten på Stuvbiebákttie vi ser.

Hälsn Pelle

Helt rätt med Suvlåjvvie! De nya namnen är ibland så krångliga att man aldrig lyckas lära sig dem utantill. Bilden är tagen från en liten höjd vid Aigertstugan.

/Hans

Jag har ingen fjällkarta bredvid mig så länskartorna (med gammal stavning) fick duga.
Jag har ännu ingen ny bild att bjuda på, så där är det öppet för den som vill träda fram.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.