Gissa position

Okidoki, då tar vi väl en bild till!

På vilken topp står det här krokiga röset?

häpp / Filiokus

Bilagor

• DSCF5915.jpg
    DSCF5915.jpg
    87.4 KB · Visningar: 504

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Samma plats men riktning sydväst, horisontlinjen både till vänster och höger borde kunna vara till hjälp. Första bilden var utsikt i sydostlig riktning. Gråmulet väder men det var åtminstone uppehåll...

cf1dc9baf081301024644f9568c6817d.jpg

Får dra till med en första gissning. Det ser ut som att du har alla de dramatiska fjällen i söder, och dessutom så är det rätt långt söderut, pga fjällens kararktär. Så det är tänkbart att du är någonstans i Romsdalen-området. Jag har ännu inte hittat någon plats som stämmer, det närmaste jag har hittat är i närheten av Innerdalen. Säkert helt fel. :)

När jag såg bilden var magkänslan Synder-Storådörrfjället och det skulle även rimma bra med "bekanta trakter". Nu har jag inte gått på höjderna där utan i dalgångarna så jag får inte riktigt ihop med det som skulle vara Helags längst därborta, men det kanske ser så ut däruppifrån.
Så magkänslan får bestämma svaret: Synder-Storådörrfjället.

Calle

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips