Gissa position

Okidoki, då tar vi väl en bild till!

På vilken topp står det här krokiga röset?

häpp / Filiokus

Bilagor

• DSCF5915.jpg
    DSCF5915.jpg
    87.4 KB · Visningar: 520
Samma plats men riktning sydväst, horisontlinjen både till vänster och höger borde kunna vara till hjälp. Första bilden var utsikt i sydostlig riktning. Gråmulet väder men det var åtminstone uppehåll...

cf1dc9baf081301024644f9568c6817d.jpg

Aktuellt

På turskidor mellan stugor – ny bok guidar till svenska fjällen

I över 30 år har Oskar Karlin skidat mellan stugor i den svenska fjällvärlden. Nu har han samlat kunskaper, råd och tips i en 400 sidor tjock bok.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Vinn ”Turskidåkning” av Oskar Karlin!

Med sin nya bok vill Oskar Karlin inspirera fler att upptäcka den svenska fjällvärlden på turskidor. Här har du chansen att vinna boken!

”När isen ligger i skärgården släpper jag allt”

I mitten av november lade sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig på SSSK, om säsongstarten.
Får dra till med en första gissning. Det ser ut som att du har alla de dramatiska fjällen i söder, och dessutom så är det rätt långt söderut, pga fjällens kararktär. Så det är tänkbart att du är någonstans i Romsdalen-området. Jag har ännu inte hittat någon plats som stämmer, det närmaste jag har hittat är i närheten av Innerdalen. Säkert helt fel. :)

När jag såg bilden var magkänslan Synder-Storådörrfjället och det skulle även rimma bra med "bekanta trakter". Nu har jag inte gått på höjderna där utan i dalgångarna så jag får inte riktigt ihop med det som skulle vara Helags längst därborta, men det kanske ser så ut däruppifrån.
Så magkänslan får bestämma svaret: Synder-Storådörrfjället.

Calle

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips