Gissa position

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
kunna vara med vidvinkel i södra Kiruna kommun med ostlig bildriktning på Cievracohkka?

Inte den heller, även om det också är rätt nära.

Hm. 3 Gissningar börjar ju närma sig en ordentlig ledtråd. Kanske lägger in den bilden om det kommer en till nära bom, istället för att gissa på alla toppar namngivna på kartan häromkring. :)

Nu har jag det inte riktigt färskt i minnet men det kanske skulle kunna vara Njunni när man kommer över krönet från sydväst?

Inte den heller, nej. Här är är utsikten åt andra hållet ungefär från samma plats:

IMG_4896.b.jpg

Borde göra det lite lättare än "platt fjäll". :)

Aktuellt

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!
En svårare gåta har jag väl aldrig sett på den här tråden!

Imponerande första gissning av Calle, så nära, man lyfter på kepsen! Tycker nog att han kunde fått en lite starkare respons på den!

Hälsn Pelle

Imponerande första gissning av Calle, så nära, man lyfter på kepsen! Tycker nog att han kunde fått en lite starkare respons på den!

Hälsn Pelle

Ja, den var väldigt nära, nästan helt rätt.

Om man vrider sig åt något håll i min bild blir den rätt enkel, då det är en tämligen känd topp jag befinner mig på.

Jo, blev rätt förvånad när den första gissningen kom in så nära. Ska säga att jag höll kanske tillbaka lite väl hårt i responsen där för att hålla gåtan öppen lite längre. Keps av till Calle från mitt håll också!

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.