Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du har kommit ett rejält kliv närmare och samtidigt också klivit över till rätt landskap/län/landsdel(/kommun) men det är fortfarande inte rätt. Tallen kanske luras lite då det så när som på enstaka tallar mest är björk allra närmast nedanför kalfjället just här.
Nu blev det rätt. Jag stod inte ända uppe på Jakobshöjden men strax söder därom i sluttningen (och fotograferade söderut). Gick rakt upp till kalfjället från Sjöstugan. Vyn omedelbart t.h. om föregående bild:
Knepigt tycker jag. Jag har bara varit här på barmark och då tar man förstås en annan väg. Men kartan visar ju på några tänkbara alternativ. Möjligen passerar ni Dalstenshån och ser Skedbrofjället där framme till höger.
Dalstenshån är jag rätt säker på att det inte är, se #2975. Jag tror vi ser Bustvålen men är osäker på sjön, gissar på Käringsjön med tanke på att en draghundstävling kanske tar den vägen.
Det ser ut som en bild från en draghundstävling, i så fall vilken?
Det var i alla fall en lurig bild, vi tar en till sådan. En tidig ledtråd är att vi ska norrut
Redan när jag var yngre älskade jag att vara ute. Jag visste inte särskilt mycket om ryggsäckar eller passform. Jag stoppade bara ner min utrustning ...
Vi åkte till Fulufjällets nationalpark med ett tydligt mål: att uppleva fjäll på riktigt, men på ett sätt som fungerade även med barn. Fulufjället är ...