Gissa position

Det här kanske inte är så mycket att gå på, men måhända det pockar på någons minne. Vilken jokk?

Visa bilaga 9956

Låg aktivitet här. Jag drar till med en gissning. På något plan påminner terrängen om den vid Tarradalen. Jag vet också att du varit stugvärd i Sommarlappastugan. Dessutom ser det trångt ut i dalföret. Jag drar därmed till med att det är Goahtnjunjesjåhkå vi ser.

Utgår man från dessa citat "Goahtnjunjesjåhkå ... Ack, så nära!" och "Återigen blir det ett" så blir ju Skáidásjjåhkå "ett" med Goahtnjunjesjåhkå när de rinner ihop.
Så mitt förslag är Skáidásjjåhkå.

Utgår man från dessa citat "Goahtnjunjesjåhkå ... Ack, så nära!" och "Återigen blir det ett" så blir ju Skáidásjjåhkå "ett" med Goahtnjunjesjåhkå när de rinner ihop.
Så mitt förslag är Skáidásjjåhkå.

Det var längre än jag hade tänkt (jag syftade bara på ännu ett "ack så nära"), men Skájdásjjåhkå är rätt. Fotoplats uppe på åsen genast norr om Goahtnjunjesjåhkås betydligt brantare ravin.

Aktuellt

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Vad ser vi här?

Bilagor

• PICT0039.jpg
    PICT0039.jpg
    38 KB · Visningar: 496

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.