Gissa position

Var återfinns denna ravin?

gp119.jpg

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Det verkar alltså vara någonstans i Sarek??
Jag tog mig då friheten att kolla din berättelse från årets vandring där, för att därifrån kunna lista ut vad det kan vara.
Kan det vara Kantberget i bakgrunden och Ruohtesvagge framför? Fotoplats S topp 1504 och V Alep Rouhtesjiegna?

/Lars-Göran

Knepig bild, (i kategorien: Mycket sten.) Av döma av lagerföljderna så bör det vara Undre Köliskolla, alltså ungefär ovanför Kårsavagge i Abiskotrakten någonstans..Kanske uppe vid Lattnjajaure, eller i krokarna där...:)

Ja, vad gissa på? ...e’ de’ bakgrunden eller?

Eller, denna stenvägg.?. Det är väl i alla fall Kårsavaggefjällen i bakgrunden..?
Hur som helst... Tjåmuhas ‘syd‘-Öst-sida då?

(.då är det Seveskollan i allra översta lagret..)

För långt åt NV - då går jag mot SO och chansar på övergången mellan Ballinvagge och Siellavagge. I så fall är bilden tagen mot Siellavagge.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips