Gissa position

Då bör det ju finnas en öst-västlig vandringsled norr om fjället.
Jag drämmer till med Suottetjåkkå söder om Vaimok, det har en topografi som stämmer rätt bra med bilden.

/Hans

Hoppsan!
Det var en stor överraskning.
Jag fortsätter med ett mycket brett och bra vadställe, sådana finns ju på ett antal platser, det här är efter en led som inte har så många besökare.
Var är vi?

/Hans

Bilagor

• utsid32.jpg
    utsid32.jpg
    207.8 KB · Visningar: 404

Aktuellt

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Jag kände igen sceneriet lite grann från en bild du lade upp tidigare (som var tagen i Bealčánvággi). Nu får någon annan lägga upp en bild, då min bedömning är att jag nu igen har brist på sådana.

Fjället är, vill jag hävda, Helags och utifrån perspektivet gissar jag att vi befinner oss någonstans i trakterna av Ljungan.

Fjället är, vill jag hävda, Helags och utifrån perspektivet gissar jag att vi befinner oss någonstans i trakterna av Ljungan.

Visst är det Helags, och särskilt långt från Ljungan befinner vi oss inte. Fotot är taget vid Gaarenesåajjanjaevrie (Krustjärnen) där leden går mellan sjön och det namnlösa vattnet på bilden.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.