Gissa position

Jag tror bestämt att du är bakom vår nordligaste fjälltopp Bealčán i Bealčánvággi, med fjället Moskkugáisis resliga östväggar i blickfånget.

Rätt!
Bilden är tagen i NV riktning från på en plats en halv kilometer nordväst sjön 780.
En plats där man omges av höga fjällväggar i tre riktningar och som upplevs som minst lika mäktig som de största dalarna i Sarek. Rekommenderas!

/Hans

Jag gör ett försök, förmodligen en ganska lättlöst plats. Vart är detta?

Bilagor

• DSC01957.jpg
    DSC01957.jpg
    35.6 KB · Visningar: 350

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Jag gissar på att bilden är ifrån Sösjöfjällen, ett av de minst kända fjällområdena i Sverige, detta vackra fjällområde som jag alldeles nyligen fick upp intresset för efter att ha läst en gammal tråd här på utsidan. Nåja - sjön på bilden är Stor-Mjölkvattnet, fjället i bakgrunden är Himmelsraften, med Skatterennelmije som prominent bergknopp. Du befinner dig på Mealhkantjaerhvies östsluttning. Man kan också se att strandlinjen indikerar på en lätt reglerad sjö, vilket stämmer.
Nu ska jag också lägga upp någon bild här snart...

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.