Gissa position

Jag gissar på att bilden är ifrån Sösjöfjällen, ett av de minst kända fjällområdena i Sverige, detta vackra fjällområde som jag alldeles nyligen fick upp intresset för efter att ha läst en gammal tråd här på utsidan. Nåja - sjön på bilden är Stor-Mjölkvattnet, fjället i bakgrunden är Himmelsraften, med Skatterennelmije som prominent bergknopp. Du befinner dig på Mealhkantjaerhvies östsluttning. Man kan också se att strandlinjen indikerar på en lätt reglerad sjö, vilket stämmer.
Nu ska jag också lägga upp någon bild här snart...
 
Jag gissar på att bilden är ifrån Sösjöfjällen, ett av de minst kända fjällområdena i Sverige, detta vackra fjällområde som jag alldeles nyligen fick upp intresset för efter att ha läst en gammal tråd här på utsidan. Nåja - sjön på bilden är Stor-Mjölkvattnet, fjället i bakgrunden är Himmelsraften, med Skatterennelmije som prominent bergknopp. Du befinner dig på Mealhkantjaerhvies östsluttning. Man kan också se att strandlinjen indikerar på en lätt reglerad sjö, vilket stämmer.
Nu ska jag också lägga upp någon bild här snart...

Helt rätt, imponerande :)
Var där för 2 dar sedan
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.