Gissa position

Gick du ner i jokkravinen eller valde du någon annan väg?

...och så tar vi nästa bildgåta.

/Calle

Bilagor

• IMGF_44.jpg
    IMGF_44.jpg
    130.3 KB · Visningar: 339

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Gick du ner i jokkravinen eller valde du någon annan väg?

...och så tar vi nästa bildgåta.

/Calle

Jag hade vandrat i Rapadalen tidigare på dagen och stigit upp mot Gådokvágge ovanför ravinen.

Jag tror Adam har gissat rätt. Det är en rätt dyster plats där Silvervägen passerar fjälltröskeln och varifrån man kan vandra norrut. Desto finare blir det när man kommer ner mot Jurunjaure.

Guoletis samt Silvervägen i bakgrunden, leden mot Juronjaure i förgrunden?

Jag tror Adam har gissat rätt. Det är en rätt dyster plats där Silvervägen passerar fjälltröskeln och varifrån man kan vandra norrut. Desto finare blir det när man kommer ner mot Jurunjaure.

Visst är det rätt, snabbt gick det också för Adam. Det blir många fina vyer när man går den leden - från höjden och ner mot Jurunjaure, därefter över Ikesjaure, för att inte tala om Mavasjaure, Sulitelma...

/Calle

Nu har jag bilder så jag tar upp stafettpinnen själv.
På väg ner från ett numera inte lika attraktivt lågfjäll:

Bilagor

• 20110804-1.jpg
    20110804-1.jpg
    143.4 KB · Visningar: 507

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.