Gissa position

Film fråga

Jag kan bli enormt imponerad över den samlade kunskapen som finns på detta forum, denna tråd är en sådan :)!

Tittade på en intressant film om två killar på ett vintertur i Sarek...och självklart blev jag nyfiken på Var dom är!

Vissa fjäll bör kännas igen, avslutningsvis är dom ngn på Sarektjåhkkås NÖ sida och går på en "topptur", men var?
Den sekvensen är i slutet...någon som känner igen den platsen?

Filmen!
http://www.youtube.com/watch?v=Yfabf0T7Tq8

//A
 
Kan ju vara samma fel som jag gjorde, att man är lite förvirrad så man postar för kort innan man går ut och vandrar själv. Är ju säsong.

Hej!

Tore har helt rätt om förvirringen. Jag åkte på en spontan biltur runt Vänern några dagar och glömde helt bort mina åtaganden är på tråden. Ber om överseende med detta.

Det är däremot varken Ruonasjokk eller Nissonjokk. Men den första gissningen är riktigt bra, kanske bara halvannan mil från målet.

häpp / F

ps. Surt som 17 att det inte blev någon fjällvandring för mig i sommar. Känns verkligen jättekonstigt. Får väl ta två vändor upp nästa sommar. :)
 
Hej!

Tore har helt rätt om förvirringen. Jag åkte på en spontan biltur runt Vänern några dagar och glömde helt bort mina åtaganden är på tråden. Ber om överseende med detta.

Det är däremot varken Ruonasjokk eller Nissonjokk. Men den första gissningen är riktigt bra, kanske bara halvannan mil från målet.

häpp / F

ps. Surt som 17 att det inte blev någon fjällvandring för mig i sommar. Känns verkligen jättekonstigt. Får väl ta två vändor upp nästa sommar. :)

Ruopsokjåhkå? Ca 1,5 km uppströms sammanflödet med Njoatsosjåhkå.

PS. Även jag ser ut att bli utan fjälläventyr denna sommar. Mitt hopp står till att komma iväg till Rogen i slutet av september. Men även det ser mörkt ut. Grundsten nya bok i slutet av augusti kanske kan fungera som tröst. I brist på egna upplevelser får man väl dyka ned bland hans ståtliga fotografier. Ett annat alternativ är att hänga här. :)
 
Ruopsokjåhkå? Ca 1,5 km uppströms sammanflödet med Njoatsosjåhkå.

Jajjemensan. Helt rätt.

häpp / Filiokus


ps. Apropå uteblivna fjällvandringar: jag får väl trösta mig med att jag på ett antikvariat hittade ett exemplar av Tore Abrahamssons Kebnekaise. Förstautgåva i fint skick. Bara lite småskavanker på omslagsbladet. Låg och läste länge innan jag släckte ljuset igårkväll.
 
Jaha, då lägger vi upp en bild till alla ni längtande själar där ute. Någon kanske är nyss lyckligt hemkommen från en fjällfärd och kanske kan bidra med en bild från i år. Men först måste denna position gissas:

IMG_0192.jpg

PS.Kebnekaise är en fantastisk bok. I mitt tycke är det Tore Abrahamssons bästa. Allt annat som skrivits om detta fjällområde känns (nästan) överflödigt.
 
Gissa här..

:)
Det här kanske är för svårt.. Men,
Eftersom intresset för Sarek aldrig verkar sina, och skam vore väl annat, får det bli en bild därifrån.
Nån kanske kan lista ut denna kända glaciärport?
 

Bilagor

  • imm-090.jpg
    imm-090.jpg
    42 KB · Visningar: 303
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.