Gissa position

Just prexis. Unna Ruškkaš till vänster och en bit av Mádir närmast till höger.

Hej!

Jo, tyckte väl att det var en välbekant vy. Jag har varit ett par gånger till dalens nedre hälft, men har inte gått hela. Säkert väldigt vackert när man kommer från väster, eller hur (någon kanske kan lägga upp en bonusbild!)?

Nästa bild: var är vi?

Lycka till! / Filiokus
 

Bilagor

  • S6301164.jpg
    S6301164.jpg
    85.7 KB · Visningar: 618
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Kan ju vara samma fel som jag gjorde, att man är lite förvirrad så man postar för kort innan man går ut och vandrar själv. Är ju säsong.
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Film fråga

Jag kan bli enormt imponerad över den samlade kunskapen som finns på detta forum, denna tråd är en sådan :)!

Tittade på en intressant film om två killar på ett vintertur i Sarek...och självklart blev jag nyfiken på Var dom är!

Vissa fjäll bör kännas igen, avslutningsvis är dom ngn på Sarektjåhkkås NÖ sida och går på en "topptur", men var?
Den sekvensen är i slutet...någon som känner igen den platsen?

Filmen!
http://www.youtube.com/watch?v=Yfabf0T7Tq8

//A
 
Kan ju vara samma fel som jag gjorde, att man är lite förvirrad så man postar för kort innan man går ut och vandrar själv. Är ju säsong.

Hej!

Tore har helt rätt om förvirringen. Jag åkte på en spontan biltur runt Vänern några dagar och glömde helt bort mina åtaganden är på tråden. Ber om överseende med detta.

Det är däremot varken Ruonasjokk eller Nissonjokk. Men den första gissningen är riktigt bra, kanske bara halvannan mil från målet.

häpp / F

ps. Surt som 17 att det inte blev någon fjällvandring för mig i sommar. Känns verkligen jättekonstigt. Får väl ta två vändor upp nästa sommar. :)
 
Hej!

Tore har helt rätt om förvirringen. Jag åkte på en spontan biltur runt Vänern några dagar och glömde helt bort mina åtaganden är på tråden. Ber om överseende med detta.

Det är däremot varken Ruonasjokk eller Nissonjokk. Men den första gissningen är riktigt bra, kanske bara halvannan mil från målet.

häpp / F

ps. Surt som 17 att det inte blev någon fjällvandring för mig i sommar. Känns verkligen jättekonstigt. Får väl ta två vändor upp nästa sommar. :)

Ruopsokjåhkå? Ca 1,5 km uppströms sammanflödet med Njoatsosjåhkå.

PS. Även jag ser ut att bli utan fjälläventyr denna sommar. Mitt hopp står till att komma iväg till Rogen i slutet av september. Men även det ser mörkt ut. Grundsten nya bok i slutet av augusti kanske kan fungera som tröst. I brist på egna upplevelser får man väl dyka ned bland hans ståtliga fotografier. Ett annat alternativ är att hänga här. :)
 
Ruopsokjåhkå? Ca 1,5 km uppströms sammanflödet med Njoatsosjåhkå.

Jajjemensan. Helt rätt.

häpp / Filiokus


ps. Apropå uteblivna fjällvandringar: jag får väl trösta mig med att jag på ett antikvariat hittade ett exemplar av Tore Abrahamssons Kebnekaise. Förstautgåva i fint skick. Bara lite småskavanker på omslagsbladet. Låg och läste länge innan jag släckte ljuset igårkväll.
 
Jaha, då lägger vi upp en bild till alla ni längtande själar där ute. Någon kanske är nyss lyckligt hemkommen från en fjällfärd och kanske kan bidra med en bild från i år. Men först måste denna position gissas:

IMG_0192.jpg

PS.Kebnekaise är en fantastisk bok. I mitt tycke är det Tore Abrahamssons bästa. Allt annat som skrivits om detta fjällområde känns (nästan) överflödigt.
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.