Gissa position

Jovisst. Mer specifikt en bit upp på den nordvästra utlöparen från Čeakčačohkka.

... och jag tycker att MattiasO ska lägga upp en ny bild. Dels för att det var han som tog motivet, och dels för att jag inte har några bilder på lager. Det behövs en ny fjällvandring för att jag ska ha något att komma med. :)

häpp / Filiokus
 
... och jag tycker att MattiasO ska lägga upp en ny bild. Dels för att det var han som tog motivet, och dels för att jag inte har några bilder på lager. Det behövs en ny fjällvandring för att jag ska ha något att komma med. :)

häpp / Filiokus

Det var ju trevligt att kunna ta en bild nån gång ibland... Har tyvärr ingen bild på lager... så den som känner sig manad kan ju lägga upp en bild.
 
Det var ju trevligt att kunna ta en bild nån gång ibland... Har tyvärr ingen bild på lager... så den som känner sig manad kan ju lägga upp en bild.

Jag kan göra ett nytt försök då Nallobilden kanske var väl enkel.

Var är fotot taget?
 

Bilagor

  • DSC_3983-105_redigerad-1-1.jpg
    DSC_3983-105_redigerad-1-1.jpg
    54.9 KB · Visningar: 418
Tycker det påminner om dalen mellan Kutjaure och Vaisaluokta -- närmare bestämt Guossjájávrre åt sydväst, med Allak till höger.
 
Rätt!

Tycker det påminner om dalen mellan Kutjaure och Vaisaluokta -- närmare bestämt Guossjájávrre åt sydväst, med Allak till höger.

Det stämmer bra det. Lite frustrerande att du knäcker mina bilder så lätt och snabbt så du skall få en bonus bild Kalle ;)
 

Bilagor

  • DSC00732-96.jpg
    DSC00732-96.jpg
    103.9 KB · Visningar: 407
F'låt... ;)

Jag hade den leden i någorlunda färskt minne och kunde bekräfta med egna bilder. Attans att man inte får hoppa i klyftan, dock! :)

Vad ser vi här -- och var står jag?

gp111.jpg
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.