Gissa position

Jag tror du är på väg upp från Singivagge längs Durlings led i den namnlösa dalen precis norr om Singivagge. Kan det vara Rusjka och Stuor Rusjka vi ser?

Peter P.

Jag tror du är på väg upp från Singivagge längs Durlings led i den namnlösa dalen precis norr om Singivagge. Kan det vara Rusjka och Stuor Rusjka vi ser?

Peter P.

Hej!

Nej, det är inte korrekt. Men visst finns det vissa likheter med Stuor Russka, som den lilla glaciären strax nedanför toppen t ex. Berget på bilden är dock dryga hundratalet meter lägre.

/ F

OK, dundergissning, berget med glaciären är Alatjåhkkå och fotot är taget på väg ner från Jiegnavagge?

Peter P.

Oj!

Skam den som ger sig! Har vandrat längs Tjågnårisjåhka en gång men vädret var inte det bästa. Med lite minnen av ganska snälla, vidsträckta fjäll längs Sareks västkant och eniro och ledtrådar så.........

Ny bild, vad ser vi och var är det fotat?

Peter P.

Bilagor

• P1070521_2.jpg
    P1070521_2.jpg
    33.5 KB · Visningar: 357
Ny bild, vad ser vi och var är det fotat?

Storsteinsfjell är ju omisskännligt i bakgrunden och jag tror att det är Miesákčohkka och Njuikkostakbákti som skymtar där till vänster på närmare håll, så min gissning blir att fotot är taget rakt västerut från toppen av Hoŋgá, med Ádnji i förgrunden.

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.