Gissa position

Där satt den! (Kalle, tog du det på ordvitsen?)

Nä, jag kände igen det direkt. Här är en bild från när jag själv åkte båt från Rinim, inklusive blocket.

Var är vi nu då?

gp103.jpg

Har egentligen inte en susning om var ovan bild kan vara tagen men eftersom jag tycker att det kan behövas lite fart på den här tråden nu så drar jag till med en vild gissning;

Kan det vara jokken som rinner från Niehter rakt söderut ner mot Nammatj? I så fall borde fotografen ha en storslagen vy av nedre Rapadalen bak ryggen...

Två gissningar på Sarek, men det är inte där vi är. En annan nationalpark finns dock i närheten.

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Det där var en tokgissning, men Kalle brukar ibland knyta ihop sina bilder med tidigare frågeställningar, det var det som ledde mej i den riktningen.
Nästa bild : Videt dominerar men det finns andra vedartade växter runt tältet, kan man kalla tältplatsen gaska gaskkasah? eller något i den stilen...

Och var ligger den?

/Hans

Bilagor

• utsid gaskkas.JPG
    utsid gaskkas.JPG
    148.2 KB · Visningar: 515
Nästa bild : Videt dominerar men det finns andra vedartade växter runt tältet, kan man kalla tältplatsen gaska gaskkasah? eller något i den stilen...

Och var ligger den?

/Hans

Hej!

Dags att kicka lite liv i tråden. Jag drar till med att vi befinner oss i Sarek, så får vi se vad det leder till.

/ F

blev så tagen av naturkrafterna i Japan så jag höll på glömma bort att bevaka detta.
Filip har börjat i rätt riktning.

/Hans

Hej!

Kombinationen av de ganska högresta bergen, som ligger på rad sådär, och sjön som skymtar nere till höger får mig att tro att du tältar ovanför Alkavare kapell och vi ser in i Alkavagge.

häpp / Filiokus

Rätt svar!
fast tältplatsen är en liten bit längs sjöstranden, inte långt från den plats där gruvhistoria skrevs för ca 340 år sedan.

/Hans

Hej!

Det var riktigt lurigt med sjöglimten, men till slut var det också det som fick mig in på rätt spår. Nu till en väldigt vacker utsikt. Fint väder var det också. Vad ser vi och varifrån är foto taget? Hoppas att det inte är alldeles för lätt, men vad vet jag?

/ Filiokus

Bilagor

• S6301208.jpg
    S6301208.jpg
    91.8 KB · Visningar: 432

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.