Gissa position

Kluriga ledtrådar, med lite fantasi finns det A:n i ledsystemen. Jag valde ett där Ribakbakti finns vid det tvärgående strecket.

Calle

Ja, nu närmar vi oss bestämt, men vi är inte riktigt där. A:ets vänstra ben utgörs mycket riktigt av Kungsleden. Men A:ets högra ben är inte en led som bär något namn, men väl namnkunnig dal. Det tvärgående strecket är denna dals lillasyster.

Thomas, jag är nyfiken, var någonstans i Unna Vistasvagge är bilden tagen?

/Hans

Tältet restes i dalens östra del (grön prick). Bilden är tagen i riktning åt nordväst. Den blå fyrkanten anger kamerans placering och bildvinkeln ges av de blå linjerna.
UnnaVistasvaggi.jpg

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Två fel smög in sig i inlägget ovan. Tältet är rest i Unna Vistasvagges nordvästra del. Bilden är tagen i riktning mot nordöst.

Kartan är emellertid fortfarande rättvisande.

Tack,
Nord och syd blir sällan fel,men öst och väst har en förmåga att bli tvärtom ibland, kan någon förklara det?

/Hans

Den här var klurig, men jag gör en gissning så vi kommer igång...

Med tanke på den steniga terrängen; Vousskeljavvre, plåtat mot NV?

Calle

Den här var klurig, men jag gör en gissning så vi kommer igång...

Med tanke på den steniga terrängen; Vousskeljavvre, plåtat mot NV?

Calle

Sorry, eftersom jag inte var Vousskeljavvre ligger, kan jag ej svara var denna bild är i förhållande till svaret, men någon ledtråd kan ni få. Jag tror ej många på utsidan passerat förbi denna sjö....får jag bara veta var Vousskeljavvre ligger så skall jag ge er rätt väderstreck att leta mot.......

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.