Gissa position

Var står jag?

Eftersom det råder inaktivitet så kastar jag in denna lilla nyårskaramell:

Var står jag och fotograferar och vilket fjällområde är det jag tar kort på? (det längst borta vid horisonten alltså)

quiz38.jpg

Gott slut på gamla året tillönskas alla er bildgissare!
MVH ///Claes

Snälltåget – på räls till äventyret
Möt Snälltåget på Outdoor Festival 2026 – som tar dig till friluftsdestinationer i Sverige och Europa. Som festivalbesökare får du 10% rabatt.
Eftersom det råder inaktivitet så kastar jag in denna lilla nyårskaramell:

Var står jag och fotograferar och vilket fjällområde är det jag tar kort på? (det längst borta vid horisonten alltså)

Visa bilaga 6341

Gott slut på gamla året tillönskas alla er bildgissare!
MVH ///Claes

Hej!

Och då får jag det stora nöjet att göra 2011:s första gissning. Jag tror att du fotograferat Liddupakte och Skarttoaivi från Dundret i Gällivare.

God fortsättning på det nya året.
/ Filiokus

Hej! Och då får jag det stora nöjet att göra 2011:s första gissning. Jag tror att du fotograferat Liddupakte och Skarttoaivi från Dundret i Gällivare.
God fortsättning på det nya året.
/ Filiokus
....och årets första korrekta gissning dessutom. Grattis!
Visst står jag på Dundret och fotar åt nordväst. Rackarns vilken utsikt man har därifrån. Du kanske har en bild åt andra hållet... jag såg att du besökte ett av de fotograferade bergen, Liddupakte, i sommras.

Även jag önskar dig och övriga en God fortsättning på 2011, och må vildmarken aldrig sina under era fötter!!
///Claes

Hej!

Då fortsätter vi med nästa bild. Vad är det för berg i bakgrunden och var står fotografen?

/ F

Bilagor

• S6301629.jpg
    S6301629.jpg
    27.8 KB · Visningar: 416
Samma massiv, fast från betydligt närmare håll. Vi ser Skárttačohkka och den stora ravinen snett bakom den välkända klacken 1293; i förgrunden Giebmečohkkas ostsluttning. Fotoplats uppe i Darfálvággi eller möjligen uppe på Darfálčorru.

Aktuellt

Där friluftslivet möts: Värdar och utställare på Outdoor festival

Där friluftslivet möts: Värdar och utställare på Outdoor festival
Den 22-23 maj samlas friluftslivets aktörer på Djurgården i Stockholm, och bjuder på både kunskap och inspiration inför sommarens äventyr.

Möt Snälltåget på Outdoor Festival 2026 – som tar dig till friluftsdestinationer i Sverige och Europa. Som festivalbesökare får du 10% rabatt.

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!
Samma massiv, fast från betydligt närmare håll. Vi ser Skárttačohkka och den stora ravinen snett bakom den välkända klacken 1293; i förgrunden Giebmečohkkas ostsluttning. Fotoplats uppe i Darfálvággi eller möjligen uppe på Darfálčorru.

Hej!

Bra jobbat! Och bilden är tagen ganska långt upp i ravinen upp mot Tarfaladalen.

häpp / Filiokus

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.