Gissa position

Ja, det är Hirvasåive 690 möh (på en av mina gamla kartor kallas det också Sarvesoaivi) från en bra utkiksplats nära Nattavaravägen, bilden är tagen i somras.

Har du kanske en mer fjällaktig bild på gång, Calle? :)

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Trevligt med en annorlunda plats, var också säker på att Dundret var det rätta svaret...

...jag lyder ditt råd och tar en "fjällaktig" bild. Området i fråga har nyligen uppmärksammats.

Calle

Bilagor

• IMGF_27.jpg
    IMGF_27.jpg
    81.7 KB · Visningar: 560

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Trevligt med en annorlunda plats, var också säker på att Dundret var det rätta svaret...

...jag lyder ditt råd och tar en "fjällaktig" bild. Området i fråga har nyligen uppmärksammats.

Calle

Det är ju inte så värst mycket att gå på men det skulle kunna vara de övre delarna av Laisälven. Gansk flackt och lite växtlighet. Men det kan å andra sidan vara hundra andra ställen som ser nästan likadan ut.....

Det är ju inte så värst mycket att gå på men det skulle kunna vara de övre delarna av Laisälven. Gansk flackt och lite växtlighet. Men det kan å andra sidan vara hundra andra ställen som ser nästan likadan ut.....

Det är inte efter Laisälven utan ett av de andra hundra ställena...

Men nu ska ni leta norrut. Ledtråden att området nyligen uppmärksammats är att det synts bilder i TV i helgen inte långt från detta vad.

Calle

Det är inte efter Laisälven utan ett av de andra hundra ställena...

Men nu ska ni leta norrut. Ledtråden att området nyligen uppmärksammats är att det synts bilder i TV i helgen inte långt från detta vad.

Calle

Gissar att det var den där filmen om samen Jon du menar. Och bäcken påminner om en bäck jag vadat över ett flertal tillfällen på väg in mot Sarek från Sourva.....Njabbejåkka eller Njavvejågåsj heter den. Månne om det kan vara den?

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.