Gissa position

Ja, det är Hirvasåive 690 möh (på en av mina gamla kartor kallas det också Sarvesoaivi) från en bra utkiksplats nära Nattavaravägen, bilden är tagen i somras.

Har du kanske en mer fjällaktig bild på gång, Calle? :)

Snälltåget – på räls till äventyret
Möt Snälltåget på Outdoor Festival 2026 – som tar dig till friluftsdestinationer i Sverige och Europa. Som festivalbesökare får du 10% rabatt.
Trevligt med en annorlunda plats, var också säker på att Dundret var det rätta svaret...

...jag lyder ditt råd och tar en "fjällaktig" bild. Området i fråga har nyligen uppmärksammats.

Calle

Bilagor

• IMGF_27.jpg
    IMGF_27.jpg
    81.7 KB · Visningar: 559

Aktuellt

Där friluftslivet möts: Värdar och utställare på Outdoor festival

Där friluftslivet möts: Värdar och utställare på Outdoor festival
Den 22-23 maj samlas friluftslivets aktörer på Djurgården i Stockholm, och bjuder på både kunskap och inspiration inför sommarens äventyr.

Möt Snälltåget på Outdoor Festival 2026 – som tar dig till friluftsdestinationer i Sverige och Europa. Som festivalbesökare får du 10% rabatt.

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!
Trevligt med en annorlunda plats, var också säker på att Dundret var det rätta svaret...

...jag lyder ditt råd och tar en "fjällaktig" bild. Området i fråga har nyligen uppmärksammats.

Calle

Det är ju inte så värst mycket att gå på men det skulle kunna vara de övre delarna av Laisälven. Gansk flackt och lite växtlighet. Men det kan å andra sidan vara hundra andra ställen som ser nästan likadan ut.....

Det är ju inte så värst mycket att gå på men det skulle kunna vara de övre delarna av Laisälven. Gansk flackt och lite växtlighet. Men det kan å andra sidan vara hundra andra ställen som ser nästan likadan ut.....

Det är inte efter Laisälven utan ett av de andra hundra ställena...

Men nu ska ni leta norrut. Ledtråden att området nyligen uppmärksammats är att det synts bilder i TV i helgen inte långt från detta vad.

Calle

Det är inte efter Laisälven utan ett av de andra hundra ställena...

Men nu ska ni leta norrut. Ledtråden att området nyligen uppmärksammats är att det synts bilder i TV i helgen inte långt från detta vad.

Calle

Gissar att det var den där filmen om samen Jon du menar. Och bäcken påminner om en bäck jag vadat över ett flertal tillfällen på väg in mot Sarek från Sourva.....Njabbejåkka eller Njavvejågåsj heter den. Månne om det kan vara den?

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.