Gissa position

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Tycker det liknar Arranoajvve där borta i fjärran. Jag gissar att det är nedströms Rastesjavrasj, alltså en bit norr om Thomas förslag. När jag gick där var det regn och dålig sikt så jag har inget foto att jämföra med.

Calle

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Det stämmer precis det, inte så förfärligt långt från Arajavvre, men ändå ett helt annat ställe.
Och det är alltså Sallohaures västände som syns i bakgrunden

Ny gåta, en bra bit bort från de föregående.

Calle

Bilagor

• IMGF_23.jpg
    IMGF_23.jpg
    48.5 KB · Visningar: 517

avslutad210712

Gäst
Har ingen karta på datorn så jag har inget namn men påminner om "slätten" norr om Hukejaure sett från södra änden och norrut. Dvs på västra sidan om Sälka

Jag tycker det här liknar de stora gräsplatåerna i norra Härjedalen, men kan inte speca någon särskild plats.

/Hans

Det har du rätt i, lite andra konturer på fjällen så kunde det t.ex. vara mellan Klinken och Fältjägarn.
Men så lätt kommer du inte undan den här gången Hans, längre norrut ska vi.

Calle

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.