Gissa position

Tycker det liknar Arranoajvve där borta i fjärran. Jag gissar att det är nedströms Rastesjavrasj, alltså en bit norr om Thomas förslag. När jag gick där var det regn och dålig sikt så jag har inget foto att jämföra med.

Calle

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Det stämmer precis det, inte så förfärligt långt från Arajavvre, men ändå ett helt annat ställe.
Och det är alltså Sallohaures västände som syns i bakgrunden

Ny gåta, en bra bit bort från de föregående.

Calle

Bilagor

• IMGF_23.jpg
    IMGF_23.jpg
    48.5 KB · Visningar: 505

avslutad210712

Gäst
Har ingen karta på datorn så jag har inget namn men påminner om "slätten" norr om Hukejaure sett från södra änden och norrut. Dvs på västra sidan om Sälka

Jag tycker det här liknar de stora gräsplatåerna i norra Härjedalen, men kan inte speca någon särskild plats.

/Hans

Det har du rätt i, lite andra konturer på fjällen så kunde det t.ex. vara mellan Klinken och Fältjägarn.
Men så lätt kommer du inte undan den här gången Hans, längre norrut ska vi.

Calle

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.