Gissa position

Kluriga stenar och det finns ett antal att välja bland...
Efter ledtrådarna och björkarnas storlek så fastnar jag för Tarradalen. Grundsten har skrivit om ett stenblock vid Såmmarlappa som ska ha nåt grottliknande, kan var det man ser så jag gissar på det.

Calle

Efter ledtrådarna och björkarnas storlek så fastnar jag för Tarradalen. Grundsten har skrivit om ett stenblock vid Såmmarlappa som ska ha nåt grottliknande, kan var det man ser så jag gissar på det.

Korrekt. Blocket och grottan återfinns alldeles invid Padjelantaleden någon km söder om Såmmarlappastugan.

Jag får tacka Grundsten, än en gång.

Nästa bild. Vart stod jag när jag plåtade denna bild?

Calle

Bilagor

• IMGF_21.jpg
    IMGF_21.jpg
    49.1 KB · Visningar: 393

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Artfjället med Okstindarna är helt rätt. Tältet är rest vid Sattesvierra vid Långfjällets fot.

Ok, har du någon bild på lager Nuukeer?

Jag har suttit här och imponerats av alla kunskaper i fjällnörderi, men väldigt sällan ens varit i närheten av att kunna gissa, och de få gånger jag kunnat det hela har jag varit alldeles för sent in i matchen. När det nu varit stiltje så här länge passar jag på att lägga upp en bild (förlåt Nuuker :) ).

Vad heter fjället mitt i bilden?

Bilagor

• fjell.jpg
    fjell.jpg
    51 KB · Visningar: 339

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.