Gissa position

Bilagor

• ett_berg_till.jpg
    ett_berg_till.jpg
    42.7 KB · Visningar: 546

Aktuellt

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.

mellpat

Avslutat
Hahaha, hade Kalle vetat hur länge jag fick jobba för att få fram de "rätta" tecknen i namnet ... och alltsammans enbart för hans skull ... hade han riskerat andnöd. :)

En ledtråd är förresten att min bild visar förtoppar till en 2000-meterstopp.

Hahaha, hade Kalle vetat hur länge jag fick jobba för att få fram de "rätta" tecknen i namnet ... och alltsammans enbart för hans skull ... hade han riskerat andnöd. :)

Så här? ;)

nl-duck-080110.gif

En ledtråd är förresten att min bild visar förtoppar till en 2000-meterstopp.

Jag läste en gång en beskrivning om hur några fjällkarlar (lappländska eller ej) hittade vad de trodde var en "ny" 2000-meterstopp, men då detta var på den gamla goda tiden mätte/uppskattade de ganska grovt fel. "Sarekpakte" kallade de toppen, som beskrevs som havande ett något besvärligt hak. Du vet säkert vad jag menar och om minnet inte sviker alltför mycket handlade det hela om topparna norr om Sarektjåhkkå Nordtopp.

Om inte annat kan vi väl ringa in området lite.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.