Gissa position

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Bilagor

• ett_berg_till.jpg
    ett_berg_till.jpg
    42.7 KB · Visningar: 549

Aktuellt

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!

mellpat

Avslutat
Hahaha, hade Kalle vetat hur länge jag fick jobba för att få fram de "rätta" tecknen i namnet ... och alltsammans enbart för hans skull ... hade han riskerat andnöd. :)

En ledtråd är förresten att min bild visar förtoppar till en 2000-meterstopp.

Hahaha, hade Kalle vetat hur länge jag fick jobba för att få fram de "rätta" tecknen i namnet ... och alltsammans enbart för hans skull ... hade han riskerat andnöd. :)

Så här? ;)

nl-duck-080110.gif

En ledtråd är förresten att min bild visar förtoppar till en 2000-meterstopp.

Jag läste en gång en beskrivning om hur några fjällkarlar (lappländska eller ej) hittade vad de trodde var en "ny" 2000-meterstopp, men då detta var på den gamla goda tiden mätte/uppskattade de ganska grovt fel. "Sarekpakte" kallade de toppen, som beskrevs som havande ett något besvärligt hak. Du vet säkert vad jag menar och om minnet inte sviker alltför mycket handlade det hela om topparna norr om Sarektjåhkkå Nordtopp.

Om inte annat kan vi väl ringa in området lite.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.