Gissa position

Då tar vi en ny bild på ett vackert fjällmassiv - vilket?

Bilagor

• bild.jpg
    bild.jpg
    22.8 KB · Visningar: 481
Stämmer naturligtvis! Bilden är tagen från strax nedanför renvaktarstugan.

Själv var jag förbi kartbutiken på väg hem från jobbet igår och fick med mig en bunt nya fjällkartor hem, så ni kan ju gissa vad jag spenderade fredagskvällen med...

Ny bild att gissa på!

Det är faktiskt midsommar då denna bild är tagen. Året är 1987.
Men var står jag?

Bilagor

• imm-042.jpg
    imm-042.jpg
    42.5 KB · Visningar: 472

salgo60

Avslutat
Stämmer naturligtvis! Bilden är tagen från strax nedanför renvaktarstugan.

Själv var jag förbi kartbutiken på väg hem från jobbet igår och fick med mig en bunt nya fjällkartor hem, så ni kan ju gissa vad jag spenderade fredagskvällen med...

FYI: Tyvek kartor är på G till midsommar över området kring Keb fick jag höra idag....

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Måste hålla tråden vid liv. Alla dessa bildgåtor ger ju inspiration till nya upptäckter nu när sommarens äventyr närmar sig.
Vad är detta?

Bilagor

• utsid025.jpg
    utsid025.jpg
    164.4 KB · Visningar: 572
Hej!

Toppen i mitten är Lill-Palkat, mitt på kammen som går mellan Palkattjåkka och Pårtetjåkka (som syns till höger). Till vänster i bild ser vi ostkammen på Saitaris. Fotografens ståndplats är ungefär där man enligt diskussionerna på en annan tråd kan vada Ruopsokjåkkå, uppe vid ca 950 möh.

häpp / Filiokus

FYI: Tyvek kartor är på G till midsommar över området kring Keb fick jag höra idag....

Aj då kanske jag gjorde en blunder som beställde en BD10 och den detaljerade kartan över Keb häromdagen men priset från Adlibris var bra.

Är det Utekartan eller någon annan som producerar Magnus?

Thure

St ISBN Författare: TitelBandtypPris

1 9174310119 KEBNEKAISE HÖGFJÄLLSKARTA F Övrigt 59 kr

1 9158895035 BD6 ABISKO-KEBNEKAISE-NARVIK Övrigt 74 kr

1 076274586X O'BANNON, ALLEN:ALLEN & MIK Häftad122 kr The really Cool Telemark Book

1 9163162210 EKENSTAM, MIKAEL AF:TOPPTUR Riksgränsen Narvik Inbunden 284 kr

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.