Gissa position

Ha, två i rad! ;)

Den här misstänker jag kommer att ryka utan större fördröjning:
gp65.jpg

Så'na här "trappstegsforsar" finns det nog på många ställen, är det någon som känner igen denna och toppen som skymtar i bakgrunden?

Bilagor

• utsid006.jpg
    utsid006.jpg
    162.1 KB · Visningar: 441
Svårt!

Men jag har för mig att det finns sådana hällar i Gukkesvagge, nordost om Vardasjiegna. Och i sådana fall kan toppen vara... ... Gavapakte? Äh, toppen har jag egentligen ingen susning om. Den får någon annan ta hand om.

häpp / Filiokus

Aktuellt

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Nästan rätt. Forsen är ca en halv kilometer söder om sjön 813. Det är svenska stortoppen (1875m) som sticker upp på första bilden. På den andra bilden syns Pieskehaure och Nuort Saulo men det visste du väl redan.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.