Gissa position

Förlåt... det var naturligtvis västra delen av Kuopervagge jag menade och att bilden var tagen åt väster. Men det gör det väl inte mer rätt.

Snälltåget – på räls till äventyret
Möt Snälltåget på Outdoor Festival 2026 – som tar dig till friluftsdestinationer i Sverige och Europa. Som festivalbesökare får du 10% rabatt.
Står man vid östra änden på dalgången kan man som ett annat vägval ta en mer välkänd dalgång. Tittar man åt öster eller norr så ser man välkända berg varav det ena har varit en favorit i den här tråden. Nu då!
Calle

Nej, jag ändrar mig nog. Alkavagge ser väl inte ut sådär, eller?

Det måste vara Kukkesvagge även om jag inte tycker att väderstrecksbeskrivningen stämmer.

Aktuellt

Där friluftslivet möts: Värdar och utställare på Outdoor festival

Där friluftslivet möts: Värdar och utställare på Outdoor festival
Den 22-23 maj samlas friluftslivets aktörer på Djurgården i Stockholm, och bjuder på både kunskap och inspiration inför sommarens äventyr.

Möt Snälltåget på Outdoor Festival 2026 – som tar dig till friluftsdestinationer i Sverige och Europa. Som festivalbesökare får du 10% rabatt.

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

avslutat-1105

Avslutat
Sierggavágge? De välkända bergen skulle då vara Gisuris och Niják.

...och den mer välkända dalgången skulle vara övre delen av Ruohtesvágge. Eller har den ett annat namn när den kommer ut mellan Gisuris och Áhkká?

avslutat-1105

Avslutat
Ha!

Var är det här då?

Bilagor

• gp.jpg
    gp.jpg
    78.8 KB · Visningar: 397

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.