Gissa position

Leksaksbygget bestod av tre byggnader. Här kommer nu de två andra så får du se om leksakstugebyggaren visat samma avbildningsskicklighet med dessa också.

Nej, dem hade jag allt gått bet på! ;)

Få se hur många som går bet på det här isället:
gp60.jpg

Å, gamla fina Framaktjåkke! Vindelälven skymtar där nere och fortsätter att strömma österut där den viker söder vid Vitnjultjåkke som vi ser längre bort i bilden. Framakkåtan är väl inte heller alltför långt borta gissar jag.

Här bets det visst inte alls... :)

Framakkåtan, där jag för övrigt spenderade den efterföljande natten, ligger några tiotal meter ner till höger i den närmaste slänten; sänkan i förgrunden utgörs av Frámakjuhkas lopp.

avslutat-1105

Avslutat
Jag passar på att slänga in en bild till. Från vilken topp är den här tagen?

Uppdelad i två bitar för att undgå att den skalas ner till oigenkännelighet.

Bilagor

• aa1.jpg
    aa1.jpg
    121.2 KB · Visningar: 365
  • aa2.jpg
    aa2.jpg
    127.3 KB · Visningar: 344

avslutat-1105

Avslutat
Jo. 10 minuter, imponerande.

Årjep Sávllo rakt fram med toppen någonstans i skarven, Iggesjávrre till vänster, en bit av Mávasjávrre mitt i den andra bilden och Bieskehávrre längst ut till höger, med glaciärerna på Sulidälbmá i bakgrunden.

Aktuellt

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.

Jag tar den på volley!
Ser ut som att vi hamnat nere i Jämtland/Härjedalen igen. På högfjällsområdena där finns det mer tjärnar än sjöar. En av sjöarna ser ut att stämma, både till formen och fjällen bakom, Vålåsjön. I så fall är bilden tagen från leden mellan Vålåstugorna och Helags.
Snedstuds, eller?

Calle

Är det här något som har med Servestugan att göra? Om inte, så har jag nog bott i Göteborg för länge (allt kanske inte är ordvitsar).

/ F

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.