Gissa position

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
och måste lägga mig i...

Hur får du ihop den här bilden till Tjåmuhas?.
.. Det skulle jag i alla fall vilja veta?

Ja du... det undrar jag också.

Ser ni inte att han tagit den där bilden hemma på sin egen bakgård? ;)

(och det vågar jag nog sätta en femma på...)

Aha, Vålådalen någonstans. Jag är hur som helst rökt vad gäller allt annat än Lapplandsfjällen. Men det stämmer i alla fall med nationalparks-ledtråden som LRC gett ovan (och som ledde både mig och Filijokus till Kebnekaise-fjällen).

Fjället i bakgrunden verkar bekant och nästa gissning blir Gåsen och tältplatsen bör då ligga någonstans strax norr om Storforsen.
Calle

Aktuellt

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!

Fjället är västra Bunnerstöten och tältplatsen tror jag ligger söder om Lillulvåfjället sydväst om Tjallingen.

Thure

Är vi NV om Tjallingklumpen och tittar på Västra bunnerstöten?

Fjället är västra Bunnerstöten och tältplatsen tror jag ligger söder om Lillulvåfjället sydväst om Tjallingen.

Nu tror jag harpalten stöp. Det är Västra Bunnerstöten som reser sig där bak och tältet står något/några hundratal meter från bron över Tjallingån, på den södra sidan. Sommarleden mot Gåsen passerar alldeles intill.

Minnet är lite

dåligt beträffande om jag postat den här bilden tidigare.

Vad ser vi i bild # 1999 och var är fotografen placerad?

Thure

Bilagor

• PICT0007.jpg
    PICT0007.jpg
    34.3 KB · Visningar: 395

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.