Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Det finns några småknölar längst ut till öster i Kabla-massivet som ser ut ungefär så där. Jag har bilder på dem tagna uppifrån vindskyddet vid Rittak, och det känns i alla fall inte helt omöjligt.
Vad kan det då vara?.. (Då behöver man ju ‘anstränga’ sig lite då med gissningarna ,och inte gissa rakt ut i luften som jag tyvärr gör.)
Hmmm.. ey? Kan det vara uppe där uppe vid Passåjve bakom Skierfe då, nånstans där i krokarna...?
Bäste LRC
Är det längst ut på höjden övanför Aktse? Dvs den höjd där kungsleden går från Aktse till Sitojaure, fast du har vikt av och är på väg längst ut på östra kanten?
Bäste LRC
Är det längst ut på höjden övanför Aktse? Dvs den höjd där kungsleden går från Aktse till Sitojaure, fast du har vikt av och är på väg längst ut på östra kanten?
Anders krokar är de rätta. Bilden föreställer Suorkisjnjurttje (härligt namn) och är tagen ungefär halvvägs upp mot Niehters topp från Gierdogiesjtjåhkkå räknat. Från öster ser det hela ut så här:
Ni har så rätt!!
Visst är det 1016. Sjön där stenröset tar slut (om man kommer norr ifrån) och stigen blir lite mera normal. En riktigt vacker lite sjö.
///Claes
(Nedan en bild på "motorvägen" förbi sjöns östra sida.)
Redan när jag var yngre älskade jag att vara ute. Jag visste inte särskilt mycket om ryggsäckar eller passform. Jag stoppade bara ner min utrustning ...
Vi åkte till Fulufjällets nationalpark med ett tydligt mål: att uppleva fjäll på riktigt, men på ett sätt som fungerade även med barn. Fulufjället är ...