Gissa position

Då blir det en ny gissningsbild. Var är vi?

Bilagor

• Gissning.jpg
    Gissning.jpg
    77.1 KB · Visningar: 427
Miljön

påminner mig om Hävlingen/Rogenområdet. Har inte någon specifik positionsgissning ännu men om min misstanke visar sig riktig kan jag eller någon annan börja leta på kartor.

Thure

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Lappland?

Är långt från Rogenområdet.

Har ingen mer specifik gissning nu men liknande dalar finns t ex öster om Stora Sjöfallet/Sarek.

Javisst! Den lilla holmen (ej inritad på kartan) befinner sig på gränsen mellan Stuor Tata och Unna Tata (Dahta står det på min karta), dvs de två förbundna sjöar man passerar när man gått en knapp mil norr om Kvikkjokk på sin väg till Sarek. Till nationalparksgränsen återstår ett par kilometer. Fotot togs ungefär mot Ö.

Ny bild

Ingen bild har postats, då slänger jag in det här fotot av en modell, där namnen av förklarliga skäl suddats ut. Var är vi?

Bilagor

• DSCN7187_.jpg
    DSCN7187_.jpg
    142.6 KB · Visningar: 397
9 minuter

Det blev en kortlivad bildgåta. Jo, Sälkastugorna, som ligger längs Kungsleden, fyra stugor söder om Abisko, så att säga. "Flygfotot" är taget från söder.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips