Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Då får vi väl gissa på kammen däremellan: Knivkammen?
Att min bild skulle vålla sådana bry förvånar mig, jag trodde den var lätt och skulle gå på några sekunder (misstänker dock att Anders mycket väl vet var den är tagen).
Om det är en dal som är "minst lika känd som Ladtjovagge" tänker man nog på Rapadalen i första hand. Att det var Sarek bekräftades sedan. I dalgången finns flacka partier bara i den nedre delen. SO om Kåtoktjåkkå har jag tyckt verkat mest troligt.
Om det är en dal som är "minst lika känd som Ladtjovagge" tänker man nog på Rapadalen i första hand. Att det var Sarek bekräftades sedan. I dalgången finns flacka partier bara i den nedre delen. SO om Kåtoktjåkkå har jag tyckt verkat mest troligt.
Har jag förstått att det här fjället ligger närmare Nallo än Kugghulskammen?
I så fall skulle det kunna ligga söderut. Det finns numera inte så många svenska namn på fjällkartorna men ett namn som finns kvar på www.gis.lst.se är Pyramiden. Namnet Pyramiden beskriver i och för sig ett fjäll som har kammar är det det attributet du menar???
Sen finns det ju andra svenska namn som inte finns på kartorna längre.
Redan när jag var yngre älskade jag att vara ute. Jag visste inte särskilt mycket om ryggsäckar eller passform. Jag stoppade bara ner min utrustning ...
Vi åkte till Fulufjällets nationalpark med ett tydligt mål: att uppleva fjäll på riktigt, men på ett sätt som fungerade även med barn. Fulufjället är ...