Gissa position

avslutat-1105

Avslutat
Angående ledtrådarna till mina bilder:

* Huvudpersonens art har en koppling till toppen längst till höger på bild 2 (som sagt, Hundshögen).

* Huvudpersonens ras har en koppling till området där bilderna är tagna (borde vara uppenbart).

* Huvudpersonens verksamhet har en mer detaljerad, fast också mer långsökt, koppling till området.

avslutat-1105

Avslutat
Angående ledtrådarna till mina bilder:

* Huvudpersonens art har en koppling till toppen längst till höger på bild 2 (som sagt, Hundshögen).

* Huvudpersonens ras har en koppling till området där bilderna är tagna (borde vara uppenbart).

* Huvudpersonens verksamhet har en mer detaljerad, fast också mer långsökt, koppling till området.
OK, nu har det gått två dagar.

Hunden är uppenbarligen en jämthund, så bilderna är tagna i Jämtland (fast det kan man ju lista ut från utsikten mot Oviksfjällen). På den här turen så fungerade han dessutom som klövjehund (se bild 3). Bilderna är alltså tagna i...

... Klövsjöfjällen (slå mig inte!).

Bild 1 är från den högsta punkten på stigen mellan Lännässjön och Sandvikdalen, bild 2 är från Kvällshögens topp med utsikt mot Lunndörrsfjällen, Anarisfjällen och Oviksfjällen 50 - 100 km bort, bild 3 är från åsen öster om Oxsjön och bild 4 är nedanför Märkesstenshågna, vid kanten av Bräckflöten.

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Slänger upp en bild..

Ska ge mig in i tråden med, se om jag kan bidra med något..

Var har vi denna spektakulära tältplats?

Bilagor

• Gissa Position.jpg
    Gissa Position.jpg
    89.2 KB · Visningar: 643
Det stämmer ganska bra det Millimeter! Längst in i slottsdalen vid syltjärnen, vid foten av "pyramiden" som ligger mellan lill- och storsylen! Fantastisk tältplats, om man hittar den enda lilla stenfria ytan på sluttningen =)

Det stämmer ganska bra det Millimeter! Längst in i slottsdalen vid syltjärnen, vid foten av "pyramiden" som ligger mellan lill- och storsylen! Fantastisk tältplats, om man hittar den enda lilla stenfria ytan på sluttningen =)

Oj god damn. Min sambo har gjort en teckning av just det där partiet av kammen, mellan Slottet och Storsylen så jag tog det på den..

Ska fixa en bild..

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.