Gissa position

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Var är vi och vad heter toppen längst till höger?

Bilagor

• Bild 019.1.jpg
    Bild 019.1.jpg
    31.1 KB · Visningar: 420
Angående ledtrådarna till mina bilder:

* Huvudpersonens art har en koppling till toppen längst till höger på bild 2 (som sagt, Hundshögen).

* Huvudpersonens ras har en koppling till området där bilderna är tagna (borde vara uppenbart).

* Huvudpersonens verksamhet har en mer detaljerad, fast också mer långsökt, koppling till området.

Angående ledtrådarna till mina bilder:

* Huvudpersonens art har en koppling till toppen längst till höger på bild 2 (som sagt, Hundshögen).

* Huvudpersonens ras har en koppling till området där bilderna är tagna (borde vara uppenbart).

* Huvudpersonens verksamhet har en mer detaljerad, fast också mer långsökt, koppling till området.
OK, nu har det gått två dagar.

Hunden är uppenbarligen en jämthund, så bilderna är tagna i Jämtland (fast det kan man ju lista ut från utsikten mot Oviksfjällen). På den här turen så fungerade han dessutom som klövjehund (se bild 3). Bilderna är alltså tagna i...

... Klövsjöfjällen (slå mig inte!).

Bild 1 är från den högsta punkten på stigen mellan Lännässjön och Sandvikdalen, bild 2 är från Kvällshögens topp med utsikt mot Lunndörrsfjällen, Anarisfjällen och Oviksfjällen 50 - 100 km bort, bild 3 är från åsen öster om Oxsjön och bild 4 är nedanför Märkesstenshågna, vid kanten av Bräckflöten.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips