Gissa position

Angående ledtrådarna till mina bilder:

* Huvudpersonens art har en koppling till toppen längst till höger på bild 2 (som sagt, Hundshögen).

* Huvudpersonens ras har en koppling till området där bilderna är tagna (borde vara uppenbart).

* Huvudpersonens verksamhet har en mer detaljerad, fast också mer långsökt, koppling till området.
 
Angående ledtrådarna till mina bilder:

* Huvudpersonens art har en koppling till toppen längst till höger på bild 2 (som sagt, Hundshögen).

* Huvudpersonens ras har en koppling till området där bilderna är tagna (borde vara uppenbart).

* Huvudpersonens verksamhet har en mer detaljerad, fast också mer långsökt, koppling till området.
OK, nu har det gått två dagar.

Hunden är uppenbarligen en jämthund, så bilderna är tagna i Jämtland (fast det kan man ju lista ut från utsikten mot Oviksfjällen). På den här turen så fungerade han dessutom som klövjehund (se bild 3). Bilderna är alltså tagna i...


... Klövsjöfjällen (slå mig inte!).

Bild 1 är från den högsta punkten på stigen mellan Lännässjön och Sandvikdalen, bild 2 är från Kvällshögens topp med utsikt mot Lunndörrsfjällen, Anarisfjällen och Oviksfjällen 50 - 100 km bort, bild 3 är från åsen öster om Oxsjön och bild 4 är nedanför Märkesstenshågna, vid kanten av Bräckflöten.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.