Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Huvva. Klantigt av mig :/. Ett synnerligen läckert fjäll iaf! Lär vara spektakulär utsikt åt åtminstonde tre vädersträck från toppen. Samma sak från den andra, lägre dalväktaren tvärs över: Pastavarasj, hit måste man komma med bestigningar i sitt sinne snart.
Ähpár var rätt, bilden är tagen från Pastavagge.
Exakt vilken av topparna som syns i dimman törs jag inte bråka om men massivet är Ähpár och då var tjonsson först in med sin gissning (med 2 minuters marginal.....)
Huvva. Klantigt av mig :/. Ett synnerligen läckert fjäll iaf! Lär vara spektakulär utsikt åt åtminstonde tre vädersträck från toppen. Samma sak från den andra, lägre dalväktaren tvärs över: Pastavarasj, hit måste man komma med bestigningar i sitt sinne snart.
Onekligen läckert. Kommer man upp på Ruopsokbákte utan klätterutrustning? Det ser inte så otroligt brant ut på kartan, men det kan ju vara stenras och annat jobbigt i sluttningarna.
Redan när jag var yngre älskade jag att vara ute. Jag visste inte särskilt mycket om ryggsäckar eller passform. Jag stoppade bara ner min utrustning ...
Vi åkte till Fulufjällets nationalpark med ett tydligt mål: att uppleva fjäll på riktigt, men på ett sätt som fungerade även med barn. Fulufjället är ...