Gissa position

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Tjallingen är helt korrekt

men fjällen i bakgrunden heter X och Y där det högra fjället heter som en fågel.

Thure

Thures nummer 2

Här är bilden som jag tänkte ha som ledtråd men Lars hann före. Den här bilden är från samma dal. Någon som känner igen toppen som samojeden "Totte" tagit plats på?

440115062_0dddb45a3b_b.jpg

http://farm1.static.flickr.com/190/440115062_0dddb45a3b_b.jpg

Thure

Jag är kanske tråkig men jag stannar i södra fjällen. Jag tror att det är i Tänndalen, på sluttningen ner mot Tänndalssjön. Vid horisonten skymtar man Rödfjället.

millimeter; sa:
Jag är kanske tråkig men jag stannar i södra fjällen. Jag tror att det är i Tänndalen, på sluttningen ner mot Tänndalssjön. Vid horisonten skymtar man Rödfjället.
Inte tråkig, men inkorrekt. Det är norr om både Tänndalen och Tjallingen.
tjonsson; sa:
Padjelanta, Låddejåkkåstugan?
Fel det också.

Det här är antagligen rätt svårt eftersom man inte ser något alls av landskapet, så jag ger en ledtråd: det är inte alltför många mil från en relativt nybildad norsk nationalpark.

Re Thures 1 och 2:a

X i bild 1 är Tjallingklumpen men Tottetoppen är ett annat fjäll även det med djuranknytning.

Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips