Gissa position

Re: Vi testar en till...

cnygardh; sa:
Eftersom jag aldrig varit i trakterna av Rolands bild så får jag ge mig där och istället posta en bild till:

quiz05.jpg

default.asp')
Några förslag? ///Claes
Nygårdhs irrfärder i Fjällen

Vuoinesskajdde mede Vouinesluobbala i förgrunden?

HåkanF

Re: Re: Re: Bild 5

thureb; sa:
emblabembla; sa:
cnygardh; sa:
Hoppsan... Jag trodde ni skulle knäcka denna direkt.

Kan det vara Pietsaure med Lulep Kierkau till vänster?

Tror jag också kan stämma. Den lite flackare toppen till höger heter Tjäpuisvaratj och bakom den ligger ravinen Ahutjkårså ned mot Saltoluokta.

Thure
Japp... nog är det "Playa del Piets" alltid. Snyggt jobbat!

///Claes

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Nya bilder

Alldeles för rolig tråd för att redan få "dö". Medans Claes, Roland m.fl. filurar på lite kul ledtrådar kommer 3 nya landskap att klura på.

Dscn1392_2.jpg

Dscn1361_2.jpg

Dscn1416_2.jpg

Mvh
Peter P.

3:an

ser lite bekant ut. Kan det vara mot öster från Karmaspakte norr om nedre båtlänningen vid Laddjujavri med Nikkluokta och Paittasjärvi i bakgrunden?

Thure

1:an

kanske hör ihop med 3:an? Skulle möjligen kunna vara från samma plats som 3:an dvs från Karmaspakte eller Cievrracohkka mot Tjeuralako/Cievrralàhku i nordväst?

Re: 3:an

thureb; sa:
ser lite bekant ut. Kan det vara mot öster från Karmaspakte norr om nedre båtlänningen vid Laddjujavri med Nikkluokta och Paittasjärvi i bakgrunden?

Thure

Helt rätt sånär som på var fotot är taget ifrån. Visst är det sjön Paittasjärvi man ser.

Den lila kullen till höger är Karmaspakte. Fotot är taget uppifrån Cievrracohkka. En nätt och fin topptur med fin utsikt som belöning.

Mvh
Peter P.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.