Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Japp. Ni har båda rätt. Bilden är tagen lite nedan Tarfalatjåkkas topp sista augusti 2005. Jag var på väg mot Kaskasatjåkka men en timma efter bilden togs drog tunga moln in så jag gick ner i stället.
Hejsan, var det möjligtvis ni som vände i sista branten före topplatån på Kaskasatjocka den 30:a augusti 2005?
I så fall är jag vandraren ni mötte på leden upp mot toppen.
Jag var lite orolig för molnen men fick en del fina bilder från toppen.
Ok, då är vi alltså i Sarek-trakterna. Kan det vara Sarvesvagge som öppnar sig bakom kullen? Det skulle i sådana fall innebära att vi är någonstans mellan Tarralouppal och Sarvesvagge. (Har tyvärr ingen karta på jobbet)
Ok, då är vi alltså i Sarek-trakterna. Kan det vara Sarvesvagge som öppnar sig bakom kullen? Det skulle i sådana fall innebära att vi är någonstans mellan Tarralouppal och Sarvesvagge. (Har tyvärr ingen karta på jobbet)
bull's eye! Helt korrekt. Tjågnorisvaratj västra utlöpare i förgrunden och ryggen på Sarvestjåkkå på andra sidan dalen.
Snyggt jobbat! ni har knäckt alla fyra.
Jag får ta en titt om jag kanske har något mer klurigt foto. ///Claes
Redan när jag var yngre älskade jag att vara ute. Jag visste inte särskilt mycket om ryggsäckar eller passform. Jag stoppade bara ner min utrustning ...
Vi åkte till Fulufjällets nationalpark med ett tydligt mål: att uppleva fjäll på riktigt, men på ett sätt som fungerade även med barn. Fulufjället är ...