Gissa position

Bild 1...

Kan vara Sånfjället. Tjärnen i förgrunden ligger mellan Högfjället och Medstöten och fjället bortanför är isåfall Gråsidan....
 
Vilket datum?

dave1; sa:
Japp. Ni har båda rätt. Bilden är tagen lite nedan Tarfalatjåkkas topp sista augusti 2005. Jag var på väg mot Kaskasatjåkka men en timma efter bilden togs drog tunga moln in så jag gick ner i stället.

Någon annans tur att lägga upp bild!

Hejsan, var det möjligtvis ni som vände i sista branten före topplatån på Kaskasatjocka den 30:a augusti 2005?
I så fall är jag vandraren ni mötte på leden upp mot toppen.
Jag var lite orolig för molnen men fick en del fina bilder från toppen.


Hälsningar

bengt
Ps jag kände också igen bilden
 
Re: Bild 1...

MvGyver; sa:
Kan vara Sånfjället. Tjärnen i förgrunden ligger mellan Högfjället och Medstöten och fjället bortanför är isåfall Gråsidan....
Nä... längre norrut måste ni bege er. Kameravinkel är nästan rakt norrut.
Försök igen! ///Claes
 
cnygardh; sa:
Rungá; sa:
cnygardh; sa:
Nå... bild 1 då... ?
Kan dett vara på leden mellan Kaitumjaure och Singi?
Nix! nu var vi aningens för långt norrut istället.
(tänkte väl att detta kunde vara något att bita i)

Nytt försök? ///Claes

Ok, då är vi alltså i Sarek-trakterna. Kan det vara Sarvesvagge som öppnar sig bakom kullen? Det skulle i sådana fall innebära att vi är någonstans mellan Tarralouppal och Sarvesvagge. (Har tyvärr ingen karta på jobbet)
 
tjonsson; sa:
cnygardh; sa:
Nå... bild 1 då... ?

Ok, då är vi alltså i Sarek-trakterna. Kan det vara Sarvesvagge som öppnar sig bakom kullen? Det skulle i sådana fall innebära att vi är någonstans mellan Tarralouppal och Sarvesvagge. (Har tyvärr ingen karta på jobbet)
bull's eye! Helt korrekt. Tjågnorisvaratj västra utlöpare i förgrunden och ryggen på Sarvestjåkkå på andra sidan dalen.
Snyggt jobbat! ni har knäckt alla fyra.
Jag får ta en titt om jag kanske har något mer klurigt foto. ///Claes
 
Roland... Jag går bet på din senaste bild. Tärrängen ser Sarek-aktig ut, men jag blir inte klok på sjöarna.

Jag kontrar med den här bilden...
bild64.jpg

den kommer ni aldrig att klara...

;) ///Claes
 
wohohooo vilken vacker bild claes!
och vilken tajming; om en timma går tåget som är första etappen på min resa mot.... K2, sliengetjåkkå, tjakkeli och närliggande fjäll. :D
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.