Gissa position

Utsidans längsta tråd!

Roade mig med att kolla igenom alla olika forum för att se om detta inte var utsidans längsta tråd 1091 svar. Och så var fallet. Tätt följd av tvåan "Dagens aktivitet?" i forum "Övrigt" med 974 svar.
Härligt att tråden lever fortfarande!!!

Vi ska förbli längst eller hur. Därför ger jag mig i leken igen med två nya bilder:
quiz18.jpg
Vilken topp är detta?

quiz19.jpg
Vilken dalgång ser vi här?

Lycka till! ///Claes
Nygårdhs irrfärder i Fjällen

Ah, då säger jag att det antingen är vid jökelbäckarna från Helagsglaciären eller nånstans längs vandringsleden mot Sylarna nära Helagsstugorna?
Ja, i grytan under Helagsglaciären på väg upp till toppen. Helagstoppen är faktiskt den högsta jag har varit uppe på, men man känner sig ju inte så häftig när man trängs med tre barnfamiljer där uppe.

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.
(Nygårdhs nr 18) Vuojnestjåhkkå från öster?
Japp! stämmer bra det. Det är Vuoinestjåhkkå med Vuoinesjiegna till höger och sedan Spika kammen bredvid den. Kortet är taget från "sadeln" strax söder om toppen på Vuoinesvárásj.

Bra jobbat!
Jag har ett par bilder till i pipeline men dom är hemma så det får vänta till ikväll.

Ha de' ///Claes

4:an visar utbuktningen av Aliseatnu strax öster om Bieggaluoppal, med nischdalen Bieggariehppi bakom. Moarhmmáčohkka längst bak i bild.

Angående min egen bild kan nämnas att den stammar från mina hemtrakter...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips