Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Ser ut som om gångna vinterns stugvärd i Nallo skidbestigit nämnda berg och tagit en bild åt väster mot topparna 1773 och 1750.
Trevligt med stugvärd som bjöd gästerna på saft vid ankomsten och lämnade utförlig väderrapport på morgonen. Var det månne några fler utsidan-medlemmar som passerade förbi Nallo i vinter?
Inga som identifierade sig som sådana, men en viss hundspannsförare har i vart fall hittat min presentation i efterhand -- och så fick jag ju brev från Emmma, förstås!
Jo just det, det var ju Erik från Kebnekaise också.
Ser ut som om gångna vinterns stugvärd i Nallo skidbestigit nämnda berg och tagit en bild åt väster mot topparna 1773 och 1750.
Trevligt med stugvärd som bjöd gästerna på saft vid ankomsten och lämnade utförlig väderrapport på morgonen. Var det månne några fler utsidan-medlemmar som passerade förbi Nallo i vinter?
Tjäktjapakte/Čeakčabákti från norr? Skulle kunna tänka mig att det är från kammen till Tjäktjatjåkka /Čeakčačohkka eller i närheten av sjö 1506.
Den branta piken i förgrunden skulle kunna vara Nordtoppen 1683m och i bakgrunden huvudtoppen på 1706 m. Märkligt exakta siffror från Tore Abrahamsson för att inte vara officiella, kanske nån tidig uppmätare? Nedanför ligger kanske Tjäktjapakteglaciären.
Redan när jag var yngre älskade jag att vara ute. Jag visste inte särskilt mycket om ryggsäckar eller passform. Jag stoppade bara ner min utrustning ...
Vi åkte till Fulufjällets nationalpark med ett tydligt mål: att uppleva fjäll på riktigt, men på ett sätt som fungerade även med barn. Fulufjället är ...