Gissa position

Här kommer nästa bildgåta, varifrån är bilden tagen (och vad ser man)?

P7060009.JPG

Åh, lever den här gamla tråden igen! Kul!

Jag gissar också på Niak , men jag gissar att toppen är fotograferad från norr. Mitt tips är att du stod vid Sjnjuvtjudis och fotade söderut.

Här kommer nästa bildgåta, varifrån är bilden tagen (och vad ser man)?

Jag har några bilder på Niak från Oarjep Tjievrajavrre med exakt samma siluett. Men du är uppenbarligen längre bort - jag gissar på östra delen av Vuosskelvagge på sluttningen av Hallji.

Bilagor

• P8211171.jpg
    P8211171.jpg
    24.3 KB · Visningar: 841
Känner att jag måste ladda upp en referensbild på Niak i vackert väder också...

Bilagor

• CRW_2782.jpg
    CRW_2782.jpg
    25 KB · Visningar: 1,316
Jag har några bilder på Niak från Oarjep Tjievrajavrre med exakt samma siluett. Men du är uppenbarligen längre bort - jag gissar på östra delen av Vuosskelvagge på sluttningen av Hallji.

Paerl vinner igen! Bra dektektivförmåga har du uppenbarligen! Niak från Vuoskelvagge är rätt svar. Har du en bildgåta åt oss?

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Så länge svaren finns på BD6 eller BD10 så har jag en rätt bra chans...

Här kommer en ny bild som varit med i tråden förut utan lösning pga att tråden självdog, kanske går bättre den här gången:

Bilagor

• P8130917-0918.jpg
    P8130917-0918.jpg
    15.5 KB · Visningar: 541
Senast ändrad:
Bild åt rakt motsatt håll från samma plats som förra. Var är jag?

Bilagor

• P8130923-0925.jpg
    P8130923-0925.jpg
    16.4 KB · Visningar: 582
Slugga?

A skulle möjligen kunna vara Slugga "från sidan" med Sarekmassiven i bakgrunden. Slugga ser ju lite brantare ut om man ser det från trakten ovanför Saltoluokta.

I så fall skulle bilden kunna vara tagen från något fjäll nära Stora Sjöfallet.

Thure

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.