Gissa position

Här kommer nästa bildgåta, varifrån är bilden tagen (och vad ser man)?

P7060009.JPG

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Åh, lever den här gamla tråden igen! Kul!

Jag gissar också på Niak , men jag gissar att toppen är fotograferad från norr. Mitt tips är att du stod vid Sjnjuvtjudis och fotade söderut.

Här kommer nästa bildgåta, varifrån är bilden tagen (och vad ser man)?

Jag har några bilder på Niak från Oarjep Tjievrajavrre med exakt samma siluett. Men du är uppenbarligen längre bort - jag gissar på östra delen av Vuosskelvagge på sluttningen av Hallji.

Bilagor

• P8211171.jpg
    P8211171.jpg
    24.3 KB · Visningar: 843
Känner att jag måste ladda upp en referensbild på Niak i vackert väder också...

Bilagor

• CRW_2782.jpg
    CRW_2782.jpg
    25 KB · Visningar: 1,325
Jag har några bilder på Niak från Oarjep Tjievrajavrre med exakt samma siluett. Men du är uppenbarligen längre bort - jag gissar på östra delen av Vuosskelvagge på sluttningen av Hallji.

Paerl vinner igen! Bra dektektivförmåga har du uppenbarligen! Niak från Vuoskelvagge är rätt svar. Har du en bildgåta åt oss?

Aktuellt

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar
Vill du utmana dig själv, se ut över hisnande stup, forsränna, kamvandra – och uppleva fantastisk natur? Här är tio tips från runt om i Norden!
Så länge svaren finns på BD6 eller BD10 så har jag en rätt bra chans...

Här kommer en ny bild som varit med i tråden förut utan lösning pga att tråden självdog, kanske går bättre den här gången:

Bilagor

• P8130917-0918.jpg
    P8130917-0918.jpg
    15.5 KB · Visningar: 543
Senast ändrad:
Bild åt rakt motsatt håll från samma plats som förra. Var är jag?

Bilagor

• P8130923-0925.jpg
    P8130923-0925.jpg
    16.4 KB · Visningar: 591
Slugga?

A skulle möjligen kunna vara Slugga "från sidan" med Sarekmassiven i bakgrunden. Slugga ser ju lite brantare ut om man ser det från trakten ovanför Saltoluokta.

I så fall skulle bilden kunna vara tagen från något fjäll nära Stora Sjöfallet.

Thure

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.