Gissa position

Den här bilden trodde jag skulle överleva några dar, men icke. Imponerande!

Sjön ligger alltså mellan Guhkesvágge och Suorva och passeras lämpligen om man väljer det norra alternativet mellan bron och dammen. Bilden är tagen den 7 juli 2012, ett år med mycket snö långt in på sommaren. Fotopunkten är på sjöns östra sida och riktningen sydväst.

Nästa bild!

Hälsn Pelle
 
Svårt?

Jag hoppas att det är tillräckligt svårt. Bilden visar ett område som kan innebära slutet på vår sista vildmark (om det exploateras).
 

Bilagor

  • Gissa-II.jpg
    Gissa-II.jpg
    40 KB · Visningar: 316
Svårt?

Du prickar rätt direkt. Det är Ruovddevárre förstås och fotot är taget från vår färd i nedre Njoatsosvágge i augusti. Jag och Hans F återkommer med en utförligare beskrivning av detta område som en julklapp till er alla.
 
Hmmm. . . jeg synes jeg genkender det. Først troede jeg det var Nasavagge set fra Guophervagge, men det har jeg et godt billede af selv, og det passer ikke ikke helt.
Så nu gætter jeg på Niehtervagge nord øst ende ?
Jeg har gået der for nogle år siden, men har desværre ikke noget godt billede selv som jeg kan sammenligne med.

mvh Lars
 
Tack för din gissning!

Nej, vi är inte i Sarek den här gången (och inte i någon annan nationalpark heller faktiskt). Den här dalgången är sannolikt ännu mindre besökt än Niehtervágge, även om vältrampade stigar finns i närheten...

Vi vrider blickfånget lite till åt vänster:
 

Bilagor

  • Picture 182_liten.jpg
    Picture 182_liten.jpg
    159.8 KB · Visningar: 268
Svårt, svårt. Inte mycket att gå på. Händelselösa fjällsidor, en jokk i mitten, suddig horisont. Möjligen är det ovanligt mycket gräs på marken? Och dina ledtrådar är inte särskilt generösa heller!

Bland alla tänkbar dalar gissar jag på Ballinvággi strax söder om Abisko.

Hälsn Pelle
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.