Gissa position

Tak Calle

Jeg mente også ". . . set fra syd, et eller andet sted oppe fra Sulitelmas nordside eller fra Miehttjevagge nordlige del." . . . men skrev nord.

Hvad er det som vi ser toppen af her, og hvorfra ser vi det ?
 

Bilagor

  • Capture.jpg
    Capture.jpg
    38.1 KB · Visningar: 360
Det var inte så svårt. Jag har faktiskt lagt ut en bild i detta forum tagen ett par kilometer väster om din fotopunkt.
Här kommer en ny bildgåta som jag hoppas inte ska vara så lätt. Vilka är de två topparna vi ser?
 

Bilagor

  • IMG_6840.jpg
    IMG_6840.jpg
    66.1 KB · Visningar: 372
Jamen det gør jeg da gerne. Det jeg troede var et svært billede blev gættet i 1. forsøg :)

Måske dette billede får lov at leve lidt længere - hvor er dette billede taget ?
 

Bilagor

  • Capture.jpg
    Capture.jpg
    45.4 KB · Visningar: 335
Schysst av Nuukeer att ge ledtrådar till andras bilder! Jag gillar det för jag behöver all hjälp.

Det ser ut att vara en genomgående dalgång på 1100-1200 meters höjd med en långsmal sjö. Sådana platser finns inte många i Sarek. Kanske är det Guohpervákkásj vi ser från norra sluttningen av Guohper?
 
Igen verdensklasse :cool: Helt rigtigt.

Det er "Guohpervákkásj vi ser från norra sluttningen av Guohper" billede taget i ca 1540 moh d. 15. August 2012.

I øvrigt er udsigten fra toppen af Guohper (1686 m) storslået i alle retninger, og bestigningen er ganske enkelt en helt udramatisk vandretur på 3-4 timer. Kan rekommanderes :)

mvh Lars
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.