Gissa position

mellpat

Avslutat
Thure, Påssustjåkka (1935) var rätt. Östra mynningen av Unna Vistasvagge nere till höger. Bilden är tagen av Lars Moberg från i närheten av Påssustjåkka sydtopp (1839), början av maj 2003. Anders Hagborg och jag gjorde förstabestigning av profilen (O-pelaren) 25-26 juli 1974.

gmg; sa:
på rett spår men inte mont blanc

EN LEDTRÅD:
457555563_7b7cbf9d1a_o.jpg

robert

Re: Re: danhas bild och en ny

danha; sa:
Fantastiskt! Jag misstänkte att det skulle vara lätt att lista ut att bilden föreställer Tärnasjön, men att du skulle lista ut att den var tagen från en helikopter och till och med var helikoptern befann sig var helt klart över mina förväntningar.

Plötsligt händer det! :)
Helikoptern var en ren chansning.

Här kommer en ny bild. Den borde inte vara alltför svår. (Det var en fantastisk morgon! Ett riktigt Velvia-moment!)

cpic461ff9f3c82b1.jpg

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.

Avsl12

Avslutat
Re: Re: Re: danhas bild och en ny

npeter; sa:
Här kommer en ny bild. Den borde inte vara alltför svår. (Det var en fantastisk morgon! Ett riktigt Velvia-moment!)
cpic461ff9f3c82b1.jpg

========
Bårdde, den bilden väntade jag på många gånger :) Snyggt.
[Ändrat av Rungá 2007-04-14 kl 10:36]

Om ingen annan har någon bild, så tar jag en till. Det skall bli intressant att se om någon känner igen sig.

Var stod jag?

cpic46210e40f20c8.jpg

björner; sa:
gmg; sa:
på rett spår men inte mont blanc

Rätt likt nåt av bergen där, tour noire eller mt dolent, sett från Grands Montets. Huset med utsikten är väl Cabane des Vignettes längs Le Haute Route.

helt rett. haute route. førsta bilden ær tatt från argientere glacier upp mot grand montets. och andra bilden ær cab. des vignets. hytta med toalett som ær fritt fall på 400 meter. hær skall man inte tappa något i toaletten...

robert

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.