Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Visst är det så.
Det var en lätt vandring från Sitoälvsbron till Laidaure med kanoten på en kanotvagn. Rapadeltat har många spännande vindlingar att utforska. Barnen tyckte att det var trevligt också bortsett från alla myggbett.
Visst är det så.
Det var en lätt vandring från Sitoälvsbron till Laidaure med kanoten på en kanotvagn. Rapadeltat har många spännande vindlingar att utforska. Barnen tyckte att det var trevligt också bortsett från alla myggbett.
Sitter du i en helikopter eller håller du ut kameran med en stång eller stav? Nedanstående bild är vad jag vågade mig på från toppen av Skierfe i somras. Någon annan får gärna lägga ut en bild nu för jag kommer att vara borta ett par dagar nu.
Sitter du i en helikopter eller håller du ut kameran med en stång eller stav? Nedanstående bild är vad jag vågade mig på från toppen av Skierfe i somras. Någon annan får gärna lägga ut en bild nu för jag kommer att vara borta ett par dagar nu.
Haha! Nej jag låg på mage med stupet i axelhöjd. Där fanns ett ställe där det kändes tryggt att göra så. Inget jag rekommenderar annars. Men ja, det är fotat rakt ner från toppen av Skierfe. Har en bild med samma fotoriktning från Grand Canyon också...
Edit: Vid närmare erftertanke var nog stupet snarare i näshöjd... Det var kittlande nog!
Alldeles riktigt, vi tältar en liten bit upp i Áhkávágge. Nuukeer var snabbast, Peter hade gjort sig mödan att stava rätt vilket tar lite extra tid. Kortet är taget 2010-08-08. Jag upptäckte "herren" när jag lekte med zoomen på kameran. Så här ser han ut:
OK, här kommer en från ett inskannat negativ på en solnedgång. Det är från 1999 och jag TROR att det är sensommar, kanske månadsskiftet augusti-september.
Redan när jag var yngre älskade jag att vara ute. Jag visste inte särskilt mycket om ryggsäckar eller passform. Jag stoppade bara ner min utrustning ...
Vi åkte till Fulufjällets nationalpark med ett tydligt mål: att uppleva fjäll på riktigt, men på ett sätt som fungerade även med barn. Fulufjället är ...
Från Bruksvallarna fortsatte vi i fortsatt kallt högtrycksväder. Den befarade spårlabyrinten upp och förbi Ramundberget visade sig vara tämligen ...
3 kommentarer
Det började med en känsla av att tiden hade gått utan att jag riktigt märkt det. Utrustning i garderoben, kartor i hyllan och ett liv som blivit mer ...
I år är det sextio år sedan jag vandrade i Sarek för första gången, och de närmaste dagarna kommer min nya bok ut: Sarek – en biografi. Det är en ...
4 kommentarer