Gissa position

Hej!

Jag tror att du befinner dig i Sarvesvagge, på den lilla plana plätten där Neitarieppvagge kommer ner. Och bergsidan skulle då tillhöra det ståtliga Ritatjåkkå.

häpp / Filiokus

Hej!

Jag tror att du befinner dig i Sarvesvagge, på den lilla plana plätten där Neitarieppvagge kommer ner. Och bergsidan skulle då tillhöra det ståtliga Ritatjåkkå.

häpp / Filiokus

Helt riktigt!

En fin plats som dock bjöd på snöblandat regn då jag bodde där en natt för två år sedan.

Ok, ny bild. Filip?

En fin plats som dock bjöd på snöblandat regn då jag bodde där en natt för två år sedan.

Hej!

Och jag har tagit en bild från nästan samma plats i nästan samma vinkel som du. De stenarna som ligger i framkant på din bild ligger lite längre bort och till höger på min. Jag tror förresten att du hade bättre väder än jag! :)

Ok, här kommer en annan vägg. Var är vi?

Bilagor

• S6300333.jpg
    S6300333.jpg
    61.8 KB · Visningar: 476
En liten ledtråd (kanske en smula långsökt, men låt gå för det:)):

I vissa sammanhang nämns platsen jag söker tillsammans med Niak, Skarja och Smaila.

Lycka till!
/ Filiokus

Aktuellt

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
att Googla och hittade en färgserie från Beckers och där finns också Rinim. Långsökt javisst.

Thure

Jo, men det verkade ju gå så trögt med gissningar. Lite oväntat med tanke på hur många som måste ha passerat där förbi genom åren. Jag kan förresten avråda alla från att försöka ta sig ner för branten. Halkigt och osäkert. Av Kuhmunens som bor i Rinim fick jag höra att de brukar använda ravinen längre bort för att ta sig upp mot renvaktarstugan och Vassjavagge. Men då var jag ju redan nere... :)

Thure, lägger du upp nästa bild?

/ Filiokus

Kul med nya

bildpostare i tråden Stefan.

Tycker att trädvegetationen påminner om Dalafjällen. Kan det vara vid Burusjön norr om Idrefjäll?

Thure

Nåja, några bildgåtor har jag väl lagt in tidigare... ? ;)
Ska börja fotografera av gamla papperkopior vad det lider och då kan det blir allt möjligt obskyrt från de svenska fjällen.

Men vi tar den här gåtan först:
- Dalafjällen är en bra början.
- Undrar om Näcken syns på bilden?
:cool:

Näcksjön

och Näcksjöberget söder om Särna?

Kommer ihåg Näcksjöberget från många bilresor, vägen Älvdalen-Särna som ju är lång och seg men det är skönt när man ser Näcksjöbergets profil då vet man att man snart är i Särna och då är det bara 7 mil kvar till Grövelsjön.

Thure

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.