Gissa position

OK, ledtråden med älven talar åtminstone inte mot min gissning.
Jag tror att vi är i Artfjället, närmare bestämt på Mieseken och blickar norrut mot Över-Uman.

Helt rätt. Det vi ser är den sydligaste delen av det grottrika området på Miesekens östsida. I bakgrunden Melkfjellet i Norge.

Kul! Det är svårt att veta om man känner igen sig eller inte, men platsen verkade bekant (speciellt bäcken i högerkanten, som jag hade lite svårt att ta mig över).

Jag har tyvärr ingen bild tillgänglig. Någon annan får lägga upp något.

Då kommer här en vy som flertalet här säkert sett, i någon väderlek, så det lär gå snabbare denna gång. Den är dock ack så vacker...

gp70.jpg

Då kommer här en vy som flertalet här säkert sett, i någon väderlek, så det lär gå snabbare denna gång. Den är dock ack så vacker..
Inte helt lätt tydligen...
Jag gissar också på Padjelanta men tror att det är en bild mot Sallohaure från padjelantaleden mellan trippelbroarna och Låddejåkkstugorna
///Claes

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Nog är det Mielläto som Thure föreslår. Bilden är antagligen tagen strax norr om bron i riktning västsydväst över älven utlopp i Virihaure med Ålmaijjegna länst till vänster i bakgrunden.

Ledtråd

Detta är samma fjäll där det gått en lavin några veckor innan bilden togs. Positionen är ett par km från bild #2752

Thure

Bilagor

• berg.JPG
    berg.JPG
    72.6 KB · Visningar: 367

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.