Gissa position

1743002971846.png

Vilken glaciär är det som rinner till glaciärsjön däruppe, alternativt vad heter jokken som börjar nedanför.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag skulle vilja hävda att vi ser Måskoesvaajja, Måskoesjohke och sjön 1196, medan glaciärsjön som Måskonåiveglaciären kalvar i ligger utanför bild till vänster om den branta klipphöjden. Jag tror dock inte att den glaciären matar sjön vi faktiskt ser i bilden.

Jag skulle vilja hävda att vi ser Måskoesvaajja, Måskoesjohke och sjön 1196, medan glaciärsjön som Måskonåiveglaciären kalvar i ligger utanför bild till vänster om den branta klipphöjden. Jag tror dock inte att den glaciären matar sjön vi faktiskt ser i bilden.
Helt rätt! Du har dessutom mer rätt än jag, det är sjön 1196 vi ser, inte sjön bredvid jag tänkte på.

Hmm Knepig. Vild gissning. Lill-vissjön? Om det mot förmodan rätt tjärn så bilden då tagen i Oviksfjällen

Närmare än förra gissningen och leden här är inte heller särskilt välfrekventerad jämfört med de större turiststråken, men det är inte rätt område och tjärnen ifråga är mindre än Lill-Visjön.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips